بهتر است چه مقدار آب بنوشید.

۶۰ درصد بدن شما از آب تشکیل شده است . و این آب را با عرق کردن و ادرار از دست می دهید . و شما نیاز به نوشیدن آب دارید و راههای متفاوتی برای تامین آب مورد نیاز وجود دارد . و اگر خواهان سلامت جسمانی هستید به شما توصیه می شود روزانه ۸ لیوان( ۲ لیتر ،۰٫۵ گالن )  آب بنوشید . و این به نام قانون ۸*۸  نام گذاری شده است .تا فراموش نشود.

و مربی سلامتی توصیه و یا پیشنهاد می کند تا جرعه جرعه و اندک اندک آب بنوشید و قبل از این که احساس تشنگی بکنید فاکتورهای داخلی و خارجی وجود دارند سرانجام شما را مطلع می کنند .

وشما اگر آب ورودیتون توجه کنید و به طور جداگانه اثر تمرین ورزشی را بر روی این موضوع مطالعه کنید. به آب بیشتری نیاز خواهید داشت .

خوردن آب

آیا آب برای حفظ سطح انرژی و فعالیت های مغزی لازم است ؟ 

وبیشتر مردم می دانند که سطح انرژی و فعالیت مغزی با آب شروع می شود . و مطا لعات زیادی در این زمینه انجام شده است . و یک مطالعه در مورد زنان بیان می کند که کاهس ۱٫۳۶ درصد آب بدن بعد از ورزش می تواند برای سلامتی  مضر باشد و فرکانس سر درد را افزایش می دهد . و مطالعه دیگر نشان می دهد که ۱تا ۳ درصد وزن بدنتان با از دست دادن آب با تمرین ورزشی ، گرمای بدن و فعالیت مغزی از دست می دهید .

و این نکته مهم را داشته باشید که ۱ درصد وزن بدنتون را می توانید با فعالیت شخصی و و عرق کردن از دست بدهید .  علائم از دست دادن آب می تواند اثر فیزیکی منفی و باعث کاهش تحمل (روحی ) شود . 

خلاصه : علائم از دست دادن آب می تواند در اثر تمرین ورزشی یا گرما باشد و بر عملکرد فیزیکی و روحی و فکری موثر است .

آیا نوشیدن مقداری آب به کاهش وزن کمک می کند ؟

دلایلی وجود دارد که افزایش آب مصرفی عامل کاهش وزن به دلیل افزایش متابولیسم و کاهش میل و رغبت می شود و بر طبق مطالعات انجام شده نوشیدن ۱۷ انس ( ۵۰۰ میلی لیتر ) آب موقتا” می تواند حدود ۲۴الی ۳۰ درصد متابولیسم بدن را افزایش دهد . 

ودر یک تصویر خونی نشان دار شده که نشان می دهد ۱۷ انس ( ۵۰۰ میلی لیتر ) آب باعث افزایش متابولیسم شده است و نوشیدن ۱۶۸ انس ( ۲ لیتر ) آب در هر روز مصرف انرژی را به اندازه ۹۶ کالری در روز افزایش می دهد . 

بعلاوه نوشیدن آب خنک سودمند است به دلیل اینکه بدن شما به مقدار کالری بیشتری برای گرم کردن بدن ( تا به دمای بدن برسد ) نیاز دارد . و بررسی دیگر بیان می کند که نوشیدن ۱۷ انس ( ۵۰۰ میلی لیتر ) آب قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش وزن در حدود ۴۴ درصد بعد از ۱۲ هفته می شود .

و به نظر می رسد اگر قبل از غذا به مقدار کافی آب بنوشیم  علاوه بر تامین سلامتی شمابه تنهایی باعث کاهش وزن می شود .

خلاصه : نوشیدن آب می تواند یک نوع غذا با شد و سبب افزایش متابولیسم و نوشیدن نیم آن قبل از غذا باعث کاهش وزن شما می شود .  

آیا مصرف آب بیشتر به برنامه سلامتی شما کمک می کند ؟ 

چندین برنامه سلامتی بیان شده است و باعث افزایش آب مصرف می شود :

  • یبوست : افزایش آب مصرفی می تواند به رفع یبوست کمک کرده و یک برنامه عمومی است 
  • سرطان : مطالعات نشان می دهد که نوشیدن مقدار زیادی آب باعث کاهش ریسک سرطان مثانه می شود . 
  • سنگ کلیه : افزایش آب مصرفی باعث کاهش سنگ کلیه می شود . 
  • جوش صورت و پوست : و بررسیها نشان می دهد آب به کاهش جوش صورت و پوست کمک می کند .

خلاصه : نوشیدن مقدار زیادی آب به برنامه سلامتی شما کمک می کند از قبیل کاهش یبوست ، سنگ کلیه ، سرطان و جوشهای پوستی است .

آیا مجموع مایعات مصرفی را می دانید ؟ 

 فقط نوشیدن آب به تناسب بدن شما کمک نمی کند . ولی اثر قابل توجهی دارد و این حرف یک داستان و افسانه ای بیش نیست .که نوشیدن چای و قهوه به جذب آب کمک نمی کند و این نوشیدنی ها ادار آور هستند .و بررسی ها نشان می دهند اثر ادار آوری دارند و برخی غذاها آب بدن را افزایش می دهند. مثل ماهی ، تخم مرغ ، سوپ ، میوه ها و سبزیجات که شامل مقدار زیادی آب هستند . 

و یک نظریه این است که غذای غنی از آب استفاده کنیم. 

خلاصه : آشامیدنی های غنی از آب چای و قهوه مایع لازم بدن را نگه داری می کنند .

مطمئنا” نسبت به این نظریه مشتاق خواهید شد .

نگه داری آب مناسب و کافی یک امر ضروری  برای بقاء شما می باشد و به این دلیل که بدن شما سیستم مشکل و پیچیده ای دارد نسبت به آب دریافتی واگر این آب کاهش یابد .عطش شدیدی پیدا می کنید . واین کنترل بوسیله مکانیسمی مشابه تنفس شما است و نیاز به فکر کردن شما ندارد و اکثر مردم برای آب دریافتیشون برنامه ندارند و این عطش یک حالت غریزی و قابل اطمینان می باشد .

و یک علمی به نام قانون ۸*۸ که کاملا” ارادی است . و به طور قطع چگونگی افزایش آب مصرفی گفته می شود و در حالت ورزش و هوای گرم و خشک با عرق کردن آب زیادی از دست می دهید . و در ورزشهای طولانی و شدید بدن شما به آب زیادی نیاز دارد .

زمانی که شما دچار بیماری اسهال و استفراق هستید  و افراد کهن سال به دلیل بالارفتن سنشان مکانیسم بدنشان فعال نیست باید آب مصرفیشون راافزایش دهند.

خلاصه : بیشتر مردم برنامه خاصی برای آب مصرفیشون ندارند و اینکه این عمل چقدر در مکانیسم بدن آنها موثر است قطعا ” از این به بعد به کیفیت و چگونگی آب مصرفیتون توجه می کنید . 

مصرف چه مقدار آب خوب است ؟ 

در پایان هر روز شما نمی توانید بگویید به چه مقدار آب نیاز دارید واین به شخص شما بستگی دارد . و بهترین حالت تجربه شخصی شماست . و برخی از افراد با مصرف آب زیاد فعالیت خوبی در روز دارند و برخی دیگر با این مقدار آب حمام می کنند . 

باید از این دستاوردها استفاده بکنید 

  • زمانی که تشنه هستید آب بنوشید. 
  • زمانی که تشنه نیستید آب زیادی ننوشید .
  • در طول هوای گرم و ورزش کردن نوشیدنی های غنی از آب تهیه کرده و استفاده کنید . 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *