اضافه وزن

چگونگی کاهش وزن در زمان کوتاه

اگر شما بخواهید وزنتون را سریع کاهش دهید. آیا به یک مربی با برنامه خوب لازم دارید . یا خودتون با خوندن یک کتاب یا مجله می توانید یک برنامه خوب داشته باشید .

برنامه شما باید دو اصل داشته باشد :

  • بیشترین کالری را بسوزانید .
  • مصرف غذاهای متنوع با در نظر گرفتن کالری آنها

این دو اصل باید توسط مربی شما در نظر گرفته شود . و کاهش ورزن به سن ، سلامتی ، وزن شروعی ، توان و نیروی شما بستگی دارد .

اهداف شما از کاهش وزن چیست ؟

اهداف کاهش وزن

اهداف شما می تواندبرای شرکت در مسابقه ورزشی ، رسیدن به لباس با سایز خاص برای شرکت در یک جلسه مهم یا مهمانی خاص باشد .و هر هدفی که داشته با شید می توانید یا دداشت کنید .

و ارزیابی لازم برای رسیدن به اون هدف را داشته باشید . و بهترین کار این است که زمان برای کاهش وزن خود تعیین کنید .

و روش دیگر این است .در زمان خیلی کمتری بخواهید وزن خود را کاهش دهید .طبق دستورالعمل دیگران عمل می کنید مثلا”( سنای بخار ، کاهش زیاددر مصرف کالری مصرفی ) ولی نتیجه آن به خطر افتادن سلامتی و از دست دادن وقت شماست .

نکته : پزشکان زیادی نظرشان این است که کاهش وزن زیاد ،کار درستی نیست و ریسک پر هزینه ای برای شما دارد . مثل کاهش نیروی عظلانی ، ریزش مو و اختلا لات قاعدگی است .

برای رسیدن به اهدافتان باید با جزئیات اهداف خود را مشخص کرده و عمل کنید .

مقدار کالری مصرفی خودتان را حساب کنید .

حساب کردن کالری مصرفی

کاهش وزن شما بیانگر آن است که کارهای روزانه شما مقدار اندکی کالری می سوزاند . و راه حل این است که شما کالری دریافتی روزانه تان را یا داشت کنید .

و می توانید از یک دفترچه یا دداشت استفاده کنید . تا غذاها  و نوشیدنیهای مصرفی در یک هفته را در آن یاد داشت کنید .

و می توانید مقدار کالری مصرفی ۲۴ ساعت متناوب را به این دفترچه اضافه کنید .و غذاهایی که برخی اوقات استفاده می کنید را هم به این لیست اضافه کنید .و هدف شما اینکه ورودیها (غذاها ) را کنترل کنید تا برای کاهش وزن یک تصمیم درست بگیرید .

مقدار کالری که می توانید حذف کنید را حساب کنید .

مقدار کالری حذفی

 

به طور متوسط روزانه زنان ۲۰۰۰ کالری و مردان ۲۵۰۰ کالری نیاز دارند و کسانی که در کاهش وزن هستند . زنان حدود ۱۵۰۰ کالری و مردان ۲۰۰۰ کالری برایشان کافی است . این اعداد برای فعالیتهای یکسان در نظر گرفته شده است .

یک خیال بیش نیست .اگر بخواهید با حفظ سلامتی کالری مصرفیتان را از ۳۵۰۰ به ۱۵۰۰ برسانید .

در نتیجه بهترین تصمیم برای کاهش وزن این است که شما بر اساس سن ، قد ، وزن ، سطح فعالیتتان تصمیم به حذف کالری مصرفی خودتان بگیرید. تا سلامتی شما به مخاطره نیفتد .

وبرای حفظ سلامتی خودتان خانم ها روزانه کمتر از ۱۲۰۰ کالری و آقایان کمتر از ۱۵۰۰ کالری مصرف نکنید .مگر برای کسانی که فعالیت بالای بدنی دارند .

خارج از برنامه غذاییتان کا لری مصرف نکنید .

برنامه غذایی

 

شما می توانید کالری دریافتی خود را کاهش دهید .برای مثال ، اگر کالری مصرف شما به طور متوسط ۲۸۰۰ برای هر روز می باشد . واگر شما ۲۰۰۰ کالری مصرف کنید دو کیلو از وزنتان را در هر هفته کاهش می دهید.

واگر بخواهید خیلی سریعتر جواب بگیرید . کل مصرف نانتان را حذف کنید . باید یک برنامه غذایی کامل داشته باشید . 

بر طبق مقاله های مربوط به رژیم غذایی و صادره از کمپانی کشاورزی در کشورهای مختلف برنامه غذایی باید شامل : سبزیجات زیاد ، میوه ها، حبوبات ، آجیل ، جوجه مرغ ، ماهی ، گوشت قرمز ، لبنیات کم چرب و ۱۵ الی ۲۰ گرم روغن ، ۱۰ درصد کالری مصرفیتان شکر ، و ۱۰ درصد آن اسید چرب اشباع باشد . 

براساس این مواد غذایی و پارامتری که شما برای مقدار کالری مصرفیتان تهیه کرده اید . یک منوی غذایی خیلی عالی برای کاهش وزنتان تهیه خواهید کرد . 

فعالیت داشتن

فعالیت داشتن

 

اگر شما در زمان کمتری می خواهید . به کاهش وزن برسید . می توانید از فعالیت ورزشی استفاده کنید .و کالری بیشتری بسوزانید . و تمرینات شما از زمان کم ( ۵ دقیقه ) و روتین شروع شود . و با گذشت زمان  بر مدت  و شدت آن بیفزایید .

تمرینات شما باید شادی آفرین و متنوع باشد و کسل کننده نباشد تا بتوانید به طور روتین از انجام آن لذت ببرید .

و پاداشی مثل پیاده روی با دوستان و یا ورزش در فضای آزاد برای خودتون قرار بدید . 

مسیر پیشرفت شما 

مسیر پیشرفت شما در کاهش وزن

مقیاس و اندازه گیری برای کاهش وزن مرحله بعدی کار شما است . و مهم کیفیت کار ( حفظ کالری مصرفی و انجام فعالیت روتین و منظم) است .

شما یک برنامه غذایی و  تمرینی ( شنا کردن ، دوچرخه سواری ، پیاده روی و …) داشته باشید . می توانید به تناسب اندام رسیده و آنرا حفظ کنید .

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *