ورزش خانگی برای شکم

ورزش های هوازی ده دقیقه ای در خانه

 ورزشهای هوازی ، در زمان کوتاه و بدون تجهیز و در همه مکانها قابل انجام است . و برای انجامش ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید . و از تنوع بالایی ( شدت کم و زیاد ) برخوردار است .و ضربان قلب بدون جست و خیز زیادی بالا می رود . و برای سلامتی قلب ، کالری سوزی و تناسب اندام مناسب است .

نکته : قبل از شروع به این حرکات توسط یک پزشک چکاب کامل شوید تا سلامتی شما به مخاطره نیفتد .

پیشنهاد ما این است که بین تمرینات استراحت کنید تادچار نارحتی در عضلات نشوید . چون این دوره تمرینات برای ۱۰ دقیقه و حدود ۶ ست  ۱۰ دقیقه ای و طولانی است .

مرحله تاثیر گذار

مرحله تاثیر گذار

 

و به مدت یک دقیقه بدن را گرم می کنیم و بعد پای چپ به حالت شیبدار باز شده و دستها در پشت سر شما است . و حالت نیم خیز خم می شوید . و بازوها شبیه حالت شنا کردن قرار می گیرد . و این حرکت برای پای راست هم تکرار می شود .

و در ورزش هوازی ،ضربان قلب شما بالا می رود .و  برای سلامتی قلب شما لازم است .

مدت زمان تمرین  : ۱ دقیقه انجام می شود .

آسیاب وار چرخیدن 

آسیاب وار چرخیدن

این حرکت در سطح بالایی قرار دارد .

نحوه عملکرد : پاها بیشتر از عرض شانه باز شده در حالی که بازوها به حالت باز و به طرف بالای سر قرار دارند . دست چپ راکنار پای راست و دست دیگر بالای سر و مستقیم قرارمی گیرد . واین حرکت متناوبا” برای هر دو پا انجام می شود .

نکته : این حرکت آهسته انجام می شود . و نباید زانو خم شود تا شما احساس درد و نارحتی نکنید .

مدت زمان تمرین : یک دقیقه

تا کردن زانو

تا کردن زانو

نحوه عملکرد : در شروع حرکت دستها کنار بدن قرار دارد . و پای چپ را بلند کرده در حالی که از زانو خم شده و آرنج دست خم شده و مچها به طرف بالا قرارمی گیرد . این حرکت متناوبا” برای پای راست هم انجام می شود .

ودر ورزش هوازی، ضربان قلب شما بالا می رود .

مدت زمان تمرین : یک دقیقه

لگد زدن به جلو و لانگز

لگد زدن به جلو با لانگز

نحوه عملکرد : در ابتدا پای چپ را به حالت لگد زدن در امتداد زانو بالا آورده و راست می کنیم . و مرحله بعد یک حرکت آهسته لانگز ( دست مخالف پا زمین را لمس می کند و دست دیگر روی ران قرار دارد . ) و این حرکت متناوبا” برای پای چپ هم انجام می شود . 

مدت زمان تمرین : یک دقیقه 

شنای کرال

شنای کرال

نحوه عملکرد : در ابتدای حرکت چمبا تمه می زنیم . و روی پنجه پا و دستها  قرارمی گیریم . با خم کردن بازوها به طرف پایین حرکت می کنیم . این حرکت متناوبا” انجام می شود . 

مدت زمان تمرین : یک دقیقه 

اسکوات و لگد زدن 

نحوه عملکرد : به حالت ایستاده قرارمی گیریم . و پای چپ را به شکل لگد زدن بالا می آوریم و آرنج تا شده و مچ دستها به طرف بالا قرار می گیرد .و این حرکت متناوبا” برای پای راست هم انجام می شود .

 مدت زمان تمرین : یک دقیقه 

نحوه عملکرد :  یک حرکت اسکوات را در حالی که آرنج تا شده و مچ دسته بالا هستند به طرف پایین حرکت کرده و به حالت قوز کردن انجام دهید . 

 مدت زمان تمرین : یک دقیقه 

نتیجه :درورزش هوازی،ضربان قلب شما را بالا می برد برای سلامتی قلب و چربی سوزی و تناسب اندام حرکات مناسبی می باشد . و به مکان و تجهیز خاصی هم نیاز ندارد . 

 

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *