تناسب اندام

تفاوت بدن سازی و فیتنس چیست؟

هدف شما از تمرینات بدنی چیست؟

می خواهید یک حجم عضلانی بسازید ویااینکه قدرت ماهیچه های خود را افزایش دهید؟

اکثر آقایان و خانم ها ورزش بدن سازی وفیتنس را یکی میدانندو گاهی آنها را با هم اشتباه میگیرند وبا انتخاب نادرست به آن هدفی که مد نظرشان است نمیرسند.

در نگاه اول بدن سازی وفیتنس یکسان به نظر میرسند در صورتی که تفاوتهایی بین این دو وجود دارد .

بدن سازی از سال ۱۹۶۰شکل گرفت زمانی که ورزشکاران بدنسازی شروع به استفاده از هورمون تستسترون برای رشد عضلات و ماهیچه های خود کردند.به هر حال در بدنسازی احتیاجی به استفاده از دارو نیست و مانند فیتنس میتواند به شکل طبیعی انجام شود.

تفاوت اصلی بین بدنسازی و فیتنس:

یکی از تفاوت های اصلی بین بدن سازی و فیتنس این است که در فیتنس نیازی به وزنه زدن های سنگین نیست.درصورتی که در بدن سازی اصولا با هل دادن وکشیدن وزنه های سنگین درگیر هستیم.

با وزنه زدن ماهیچه ها سریعتر رشد میکند و ورزشکاران قدرت بدنی بیشتری به دست می آورند .

یک قانون کلی و عمومی وجود داردکه میگوید وزنه زدن،نسبتا آسانترین راه برای رسیدن به توده عضلانی است بدنسازان بیشتر به بر آمدگی و برجستگی عضلات و فوی و قدرتمند دیده شدن به وسیله عضلات حجیم خود،علاقه دارند.در صورتی که در فیتنس در جهت مخالف آن است.

هدف اصلی در فیتنس:

متناسب و خوش فرم بودن بدن است و شما را به سمت یک زندگی فعال و سالم پیش میبردفیتنس چیزی بیشتر از این نیست اماسوزاندن چربی وکالری اضافی هم در آن صورت میگیرد.

دربدن سازی مرحله ای به عنوان افزایش وزن وجود دارد;در صورتی که در فیتنس لزومی بر به دست آوردن توده ی عضلانی و حجیم شدن نیست.

تعریف فیتنس با توجه به جنسیت زن یا مرد بودندر جزییات و تمرینات متفاوت است و فیتنس زنان در مقابل فیتنس مردان دارای تمرینات و روشهای متفاوتی است.

فیتنس یعنی “داشتن زیبایی و تناسب اندام “به همین علت است که آقایان اکثرا به بدنسازی علاقه دارند و خانم ها تمایل زیادی به فیتنس دارند.

فیتنس نیازی به تمرین روزانه ندارد.

تفاوت مهم دیگر فیتنس و بدن سازی :

در مقدار فعالیت ورزشی است یک جلسه بدن سازی ممکن است نزدیک به ۲ ساعت به طول انجامد،در صورتی که یک جلسه فیتنس معمولا حدود۴۵ دقیقه زمان میبرد.

فیتنس بهترین روش برای خارج شدن از استرس در پایان یک روز گیج کننده و خسته کننده است .بدن سازی معمولا به یک فعالیت ورزشی دایمی برای یک دوره ۳یا۴ بار در هفته به شکل ممتد نیاز دارد.تا به نتیجه برسداما درفیتنس به تلاش کمتر عضلات نیاز است.

اکثرا بدنسازان پروتئین زیادی مصرف میکنند.

تحقیقات نشان میدهد که بدنسازان پروتئین زیادی مصرف میکنند. به این علت که پروتئین اهمیت زیادی در ساختن عضلات و ماهیچه ها دارد .

و بسیاری از بدنسازان برای بدست آوردن حجم عضلانی از نو شیدنی های پروتئینی،ماهی و گوشت سفیددر برنامه خود استفاده میکنند.

اما در فیتنس داستان تغذیه متفاوت است .فیتنس اساسا”به معنای “متناسب بودن”است .ونیازی به خوردن یک غذای خاص برای متناسب ماندن نیست .

فیتنس بیشتر به خوردن غذای سالم مانندسالاد،سبزیجات ومیوه تکیه دارد و بیشتر کسانی که فیتنس کار میکنند .اینگونه به نظر میرسد که در حال کم کردن چربی هستند.

بدن سازی :

بدنسازان ماهیچه های خود را حجیم میکنند .وفیتنس کاران به عضلات خود قدرت میبخشند.

بدنسازان معمولا وزنه می زنند به جای اینکه به آن شکل بدهند.بدن سازی درباره ی حجیم کردن عضلات جلو بازو،پاها،سینه وپشت کمراست در صورتی که در فیتنس توده ی عضلانی شکل نمیگیرد.

حرکت لانگز با وزنه

فتنس :

فیتنس درباره ی قوی کردن ماهیچه هااز طریق تمرینات ورزشی است . واصلا با وزنه زدن سر و کار ندارید وبر پایه ی تمریناتی است که در آن کشش عضلات وماهیچه ها اهمیت دارد.

اما نه هر عضله ای در فیتنس با یک شکم عضله ای و پاهای فرم گرفته بدون چربی روبه رو میشویم.در فیتنس عضلات قوی میشوند .

بدنسازی درباره ی رشد عضلات و افزایش حجم ماهیچه ها صحبت میکند .اما فیتنس ماندن در یک تناسب بین لاغری و چاقی و فرم دهی به اندام است.

حرکت استپ

4 پاسخ
  1. درمورد خرید دستگاه بدنسازی
    درمورد خرید دستگاه بدنسازی می گوید:

    سلام
    درمورد خرید دستگاه بدنسازی
    راهنمایی می خواستم

    یا اگر ممکنه یک صفحه از ساییتون رو که در مورد خرید بدنسازی و راهنمای خرید مطلب نوشتین معرفی کنید

    درضمن سایتتون فوق العادست
    دوباره به سایتتون میام و
    منتظر پاسخ هستم

    با تشکر از سایت خوبتون

    پاسخ
    • مدیریت
      مدیریت می گوید:

      با سلام و تشکر از شما در اولین فرصت صفحات جامع در این زمینه در سایت قرار خواهد گرفت

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *